aktualności WGN

WGN laureatem Symbolu Rozwoju Biznesu

Z roku na rok Grupa WGN rośnie w siłę. Za dynamiczny rozwój i skutecznie działanie na rzecz klienta w obszarze obrotu nieruchomości spółka została nagrodzona Symbolem Rozwoju Biznesu 2014.

W ciągu niespełna ćwierć wieku WGN wyrósł na jednego z największych polskich graczy w obrocie nieruchomościami i jednego z największych w Europie. W pierwszej połowie lat 90. firma posiadała cztery odziały zlokalizowane we Wrocławiu, w Katowicach, Gdyni oraz Warszawie. Dziś w obrębie całej grupy kapitałowej działa łącznie około 90 biur z armią liczącą ponad pół tysiąca wykwalifikowanych, każdego roku podnoszących swoje umiejętności analityków, rzeczoznawców, prawników oraz doradców ds. nieruchomości, inwestycji, finansów i przedsięwzięć deweloperskich.
– Jesteśmy liderem posiadającym największą ofertę rynku nieruchomości komercyjnych i apartamentowo-rezydencjalnych – informuje Leszek Michniak, prezes zarządu i twórca WGN Nieruchomości Sp. z o.o. – Jako jedyni na rynku mamy do zaoferowania ponad 200 pałaców, dworów oraz zamków. Nasza marka to nie tylko profesjonalnie przygotowana oferta nieruchomości, to także obecność na międzynarodowym rynku z dotarciem do inwestorów z całego świata i perspektywą szybkiej sprzedaży.

Recepta na sukces: franczyza

Przełomowym w historii firmy był rok 1994. Otwarto wówczas pierwsze przedstawicielskie biuro WGN w Jeleniej Górze, od powstania którego datuje się początek budowy sieci franczyzowej. Jak zauważa L. Michniak, franczyza w obrocie nieruchomościami była pionierskim, nowatorskim jak na owe czasy przedsięwzięciem w Polsce. Firma w oparciu o autorskie umowy nawiązywała współpracę z partnerami biznesowymi chcącymi pracować pod marką WGN.  Tak w szybki i dynamiczny sposób powstała grupa kapitałowa. 11 lat temu pojawiły się pierwsze oddziały franczyzowe poza granicami Polski: na Węgrzech i w Rosji.
Grupa silnie zaznacza swoją obecność na rynku amerykańskim poprzez nawiązanie stałej współpracy z jedną z największych sieci biur nieruchomości w USA: Realty Executives International (REI), związanym z Grupą WGN jako partner strategiczny. – Od siedmiu lat mamy bardzo dobre kontakty z amerykańską Polonią, która zainteresowana jest inwestowaniem w Polsce. Z kolei nasz partner zza oceanu umożliwia nam wyszukanie dla polskich klientów lokali i nieruchomości w Stanach Zjednoczonych – opowiada L. Michniak.
Ważną odnogą spółki jest działalność wydawnicza. Grupa wydaje kwartalnik „Nowe – Apartamenty, Mieszkania, Domy” z myślą o rodzimym rynku. Drugim wydawnictwem, przeznaczonym głównie na rynek międzynarodowy, jest „Properties Investment Catalogue – WGN Group”, zawierający oferty komercyjne dla inwestorów z kraju i zagranicy. Artykuły, analizy i raporty spółki umieszczane są na 49 portalach należących do firmy, m.in. www.wgn.pl, www.komercja24.pl, www.apartamentypolska.com.pl.
– Działamy aktywnie nie tylko w zakresie obrotu nieruchomościami, ale także kształtowania współczesnego oblicza tej branży. Nasi specjaliści opracowują analizy i raporty, zarówno na potrzeby własne, jak i na sympozja, konferencje oraz na potrzeby inwestorów z całego świata. Wiedza ta cytowana jest często jako eksperckie wypowiedzi w prasie i innych mediach – podkreśla L. Michniak.


Być numerem jeden

Głównym celem WGN jest utrzymanie i wzmacnianie pozycji lidera rynku. Grupa, w krótkim czasie, zbudowała wizerunek bezpiecznej, pewnej i szybko kojarzącej się marki.  W 2013 r. przeprowadziła ponad 4900 transakcji, co daje średnio około 410 transakcji miesięcznie. W tym roku, jak przekonują władze, średnia ta przekroczy pół tysiąca.
WGN inwestuje też we współpracę z największymi branżowymi portalami internetowymi. Zapewnia to stałą obecność ofert Grupy na ponad 260 portalach i serwisach. Na coś podobnego żadna z firm działająca w tym obszarze w Polsce nie może sobie pozwolić.
Koncern WGN w ostatniej dekadzie silnie zwiększył swoją obecność w takich obszarach jak kredyty, zarządzanie, wyceny, home staging, poprzez projekty architektoniczne dopasowane do danych działek, remonty i wykonawstwo pod klucz, aż po umeblowanie gotowych lokali. W firmie trwa bowiem ciągły proces poszukiwania kolejnych obszarów działalności powiązanych z szeroko rozumianym rynkiem. Wszystko po to, aby po pierwsze: wyjść naprzeciw oczekiwaniom klienta, który coraz częściej chce mieć jednego dostawcę kompleksowej usługi nieruchomościowej, a po drugie: utrzymać pozycję lidera na rynku. Bo z takim gigantem w obrocie nieruchomościami mieszkalno-apartamentowymi i komercyjnymi – warto współpracować.


Dariusz Brombosz

Monitor Biznesu / Rzeczpospolita 19.12.2014

zobacz film

drukuj

Inne artykuły z kategorii aktualności WGN:

Centralne biuro WGN
50-079 Wrocław,
ul.Ruska 22
tel./fax +48 71 337 84 00
e-mail: wroclaw@wgn.pl
WGN Nieruchomości
Nieruchomości
Polska
USA

WGN Kredyty
Kredyty

WGN Wyceny
Wyceny

WGN Aranżacje pod klucz
Aranżacje
pod klucz

WGN Projekty
Projekty

Home staging
Home staging

WGN Ubezpieczenia
Ubezpieczenia

WGN Projekty domów
Projekty domów

WGN Analizy
Analizy

WGN Remonty
Remonty

Ten serwis korzysta z mechanizmów cookies (ciasteczka) Rozumiem | Polityka Cookies